Hamngården

Klubbhuset

Alla medlemmar och hyrestagare har fri tillgång till  vårt klubbhus Hamngården för att fika, laga lunch/middag, grilla på altanen en skön kväll eller för trevlig samvaro med andra medlemmar. Medlemmarna/andelsägare (ej hyrestagare) har även möjlighet att använda verkstaden till enklare reparationer (ej plastarbeten och målning) och att hyra klubblokalen i vårt fina klubbhus, t.ex. för bröllop, bemärkelsedag eller annan privat tillställning. Mer information längre ner på sidan.

Köket

Lokalen är välutrustad med fullständiga kuvert, spis, ugn, mikro, kaffekokare m.m. samt en professionell diskmaskin som diskar torrt på 16 minuter.(program2)  Kylar, frys samt allt som behövs för en lyckad tillställning finns. Det mesta i köksgeråd finns, tycker du att något saknas eller om något går sönder får du gärna själv komplettera, eller meddela klubbhusansvarig. När du har använt glas och porslin etc. i köket; sätt gärna på diskmaskinen eller diska för hand och ställ tillbaka den rena disken i skåpet efteråt.

Bastu

Medlemmarna har även tillgång till vår fina bastu. Tider för nyttjande samt uppdelning damer / herrar finns anslaget vid entrén till bastun.

Toaletter & duschar

Toaletter finner du innanför entrén från gatan. Lokalen är lättillgänglig även för den som är rörelsehindrad och handikapptoalett finns. Separat toalett för badplatsen finns med entré från utsidan, denna sköts av bad & vägföreningen. För att ha en god trivsel i vårt klubbhus även på toaletterna så finns borstar och rengöringsmedel på varje toalett. Tack för att du gör rent efter dig. Våra duschar är till för att nyttjas när vi bastar, i samband med arbetsdagar eller andra tillfällen då man behöver duscha om man kanske har jobbat med båten. Den som duschar gör rent efter sig med den städutrustning som finns både i duschen och omklädningsrummet. Föreningens duschar  skall inte regelmässigt ersätta den egna duschen hemma.

Städning

Klubbhuset är till för alla i föreningen, och det är vi medlemmar själva som städar och håller lokalen fräsch och trevlig. Tänk på klubbhuset som ditt extra vardagsrum och gör därför rent efter dig (eller hjälp till om du ser att någon annan medlem “glömt” göra rent efter sig), så att vi behåller trivseln.  Tömning av soppåsar, påfyllning av torkpapper, toapapper och tvål på toaletterna sköts av de som går vakt på sommarhalvåret. Under vinterhalvåret sköts detta av klubbhusansvarig.  Rengöringsmedel och städutrustning finns vid duschar och toaletter, varje medlem städar efter sig.  När du har använt glas och porslin etc. i köket; sätt gärna på diskmaskinen eller diska för hand och ställ tillbaka den rena disken i skåpet efteråt. Vi äger och sköter om vår egendom i hamnen gemensamt!  Från November 2021 köper vi även en städtjänst en gång i månaden för att vårt klubbhus skall vara riktigt rent och fräscht. Varje medlem förväntas fortfarande göra sin del och se till att det är fräscht efter att man har använt vårt klubbhus.

Kaffe

Det brukar finnas kaffe i en kaffeburk som du får använda – sätt gärna på en hel kanna, för det är säkert någon annan som vill ha också.

Lås & släck

När du lämnar lokalen – kolla om du behöver släcka och låsa efter dig eller om det finns någon annan kvar som kommer att göra det.

Hyra klubblokalen

Kravet för att få hyra lokalen, som är lämpad för upp till max 80 personer, är att du är MEDLEM/ANDELSÄGARE i Enens Båtägares Ekonomiska Förening. Du skall även själv deltaga i evenemanget. (De som hyr sin båtplats har således inte möjlighet att boka klubblokalen)

OBS! Den som hyr lokalen hyr samlingslokalen och köket. Toaletter, duschar, bastu och det lilla “fikarummet” med soffgrupp och verkstaden är alltid tillgängliga för medlemmarna, även när festlokalen är uthyrd, så ytterdörren får inte låsas med nyckel.

Lokalen kan hyras dagtid eller kvällstid. Tre tidsalternativ för bokning finns i nuläget:

  • -Upp till 6 timmar
  • -Upp till 24 timmar
  • -Upp till 48 timmar

Inom denna tid skall lokalen förberedas, arrangemanget genomföras, och lokalen skall vara städad och återställd. De dagar föreningen har evenemang som sjösättning & upptagning etc. är klubbhuset reserverat för föreningens aktiviteter.

Vill du boka klubblokalen, titta först i kalendern här på hemsidan för att se om den är ledig vid det tänkta tillfället. Kontakta sedan klubbhusansvarig via mail eller telefon för att boka. Kontaktuppgifter finns på sidan för kontakter till styrelsen. Här finner du  hyresavtal  övriga villkor och priser.

Hänsyn

Föreningen är mån om goda relationer med våra grannar i området. God hänsyn skall visas när du hyr lokalen för att undvika onödiga störningar. Observera att efter klockan 01.00 ska det vara tyst.

Tillbaka till startsidan